Derdenverklaring NOW-subsidie

De derdenverklaring voor de NOW-subsidie, daar helpen wij je bij Entjes Administratie en Advies graag bij. In een ontzettend moeizame en zware tijd voor veel ondernemers door het Coronavirus (COVID-19) hebben diverse ondernemers “gelukkig” gebruik kunnen maken van de NOW-subsidies. Deze subsidies kunnen/konden worden aangevraagd voor een tegemoetkoming in de loonkosten voor de perioden met omzetverlies.

De aanvraag en vaststelling van de NOW-subsidies brengt echter wel wat haken en ogen met zich mee. Wat zijn hier nu precies de regels van? Wanneer heb ik recht op de NOW-subsidie en wat heeft de Rijksoverheid van mij nodig? Wij helpen je graag met al je vragen.

Een accountantsverklaring of derdenverklaring nodig?

Bij de aanvraag van de definitieve berekening NOW is in sommige gevallen een accountantsverklaring of derdenverklaring nodig. Dat is afhankelijk van de hoogte van het voorschot en de definitieve tegemoetkoming. Ook speelt de aanvraag als onderdeel van een concern of groep hierin een rol.

Derdenverklaring

De derdenverklaring is verplicht bij:

  • Een voorschot van €20.000 tot €100.000;
  • Een definitieve tegemoetkoming tussen €25.000 en €125.000. Dit staat los van de hoogte van het voorschot.

De derdenverklaring kan worden afgegeven door een administratiekantoor wat ook zeker kosten bespaard ten opzichte van een accountantskantoor. Wij helpen je hier namens Entjes Administratie en Advies dan ook graag bij.

Accountantsverklaring

De accountantsverklaring is verplicht bij:

  • Een voorschot van €100.000 of meer;
  • Een definitieve tegemoetkoming van €125.000 of meer. Dit staat los van de hoogte van het voorschot;
  • Bij een concern of groep dienen de bedragen van de aanvragen te worden opgeteld (van de loonheffingsnummers) om tot het totaalbedrag te komen.
  • De accountantsverklaring is altijd verplicht bij een aanvraag op werkmaatschappijniveau, doordat de groep of het concern onder de 20% omzetverlies komt.

Entjes Administratie en Advies is geen accountantskantoor. Daardoor kunnen wij je helaas niet helpen bij de accountantsverklaring.

Overige voorwaarden en vragen

Uiteraard zijn er nog vele andere vragen omtrent de NOW-regeling waar wij je in combinatie met het UWV graag bij willen helpen. Wil je graag vrijblijvend overleg met ons hebben? Kom gerust eens langs voor een kop koffie. Wij denken graag met je mee en maken graag een offerte voor je op.

Andere diensten

Loopt je onderneming momenteel niet goed en stijgen de huidige boekhoudingskosten je de pan uit? Wij gaan ook graag met je in gesprek voor een vrijblijvende offerte voor onze andere diensten.

Zo kunnen we je helpen met het verwerken en bijhouden van de administratie, het opstellen van de jaarrekening ofwel tussentijdse cijfers, het indienen van de belastingaangiften (BTW, Inkomstenbelasting, Vennootschapsbelasting en voorlopige aanslagen) en uiteraard voorzien wij jou graag van écht ondernemersadvies. Wij helpen je graag bij al je fiscale-, financiële- en ondernemersvragen.

Bij Entjes Administratie en Advies zijn wij er voor alle ondernemers. Wij kunnen jullie helpen met de volgende rechtsvormen:

–          Eenmanszaak (ZZP en MKB)
–          Vennootschap onder firma (Vof)
–          Commanditaire vennootschap (CV)
–          Maatchap
–          Besloten vennootschap (BV)
–          Vereniging
–          Stichting

Ook startende ondernemers begeleiden wij graag.

×

Powered by WhatsApp Chat

× Hoe kan ik je helpen?